Czego pragną autorzy? Co trzeci myśli o self-publishingu

czegoautorzypragna

Jedna trzecia autorów, którzy wydali już książkę w tradycyjny sposób (w wydawnictwie), jest zainteresowana samodzielnym wydaniem następnej książkiwynika z najnowszych badań, przeprowadzonych w USA przez Digital Book World i Writer’s Digest.

Co szczególnie ciekawe, self-publishing wydaje się jeszcze bardziej atrakcyjny dla tych autorów (nazywanych w badaniu hybrydowymi), którzy mają za sobą zarówno wydanie książki tradycyjną metodą, jak i w duchu self-publishingu. To ważne, ponieważ oni – jako jedyni – mają porównanie. Aż ⅔ spośród nich wybrałoby następnym razem właśnie self-publishng.

Według autorów największe błędy popełniane przez wydawnictwa to:

  • zatrzymują dla siebie zbyt duży procent zysków,
  • nie odnajdują się na rynku e-booków i kiepsko radzą sobie w dobie mediów społecznościowych,
  • tak naprawdę niewiele dają od siebie w procesie przygotowywania książki.

Trend ten powinien zaniepokoić tradycyjnych wydawców. Jak widać w czasach, kiedy dosłownie każdy może opublikować książkę, coraz trudniej im przekonać autorów, że współpraca z nimi rzeczywiście przynosi obustronne korzyści.

Z drugiej strony z tych samych badań wynika, że gdyby autorzy hybrydowi otrzymali ofertę wydania książki od tradycyjnego wydawcy, to prawie ¾ byłoby nią zainteresowanych. Taka oferta byłaby przynajmniej warta rozważenia również dla ⅔ self-publisherów i aż 92 proc. autorów wydających tylko w sposób tradycyjny.

Dlaczego? Uczestnicy ankiety wskazali trzy najważniejsze zalety tego rozwiązania:

  • prestiż (marka) wydawcy,
  • doświadczenie w marketingu książki,
  • dystrybucja na szeroką skalę.

Badanie Czego pragną autorzy: ogólny sondaż wśród autorów, który pozwoli określić ich priorytety w erze self-publishingu zostało przeprowadzone wśród 5 tysięcy pisarzy w USA – aspirujących (przed debiutem), wydających tradycyjnie, samodzielnie i na oba sposoby (autorzy hybrydowi). Wyniki zostały zaprezentowane podczas Digital Book World Conference + Expo w połowie stycznia 2013 r. w Nowym Jorku.

Pełny raport można zakupić tutaj.

Fot. John O’Nolan / Flickr

bxb_ban600

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>